Introductie

    Pieter van Meel - wild en gevogelte

    Identiteit en huisstijl

    Van poelier tot topgrossier

    Pieter van Meel groeide op in de polder ten noorden van Amsterdam, tussen de poeliersbedrijven. Hier leerde hij spelenderwijs het ’vak’ en hoe te jagen op hazen en wilde eend.

    Hij volgde zijn passie en startte zijn eigen poelierswinkel in de Bijlmer. Pieter breidde zijn assortiment steeds verder uit, werd bekend bij horecakoks, verhuisde naar het Food Center Amsterdam en groeide uit tot een gewaardeerd topgrossier voor de horeca.

    Via afspraken met beheerders van parken zoals het Kroondomein het Loo is Van Meel verzekerd van topkwaliteit wild. Van Meel beheerst de volledige keten van jacht via logistiek en slacht tot eindproduct.

     

    Nieuwe generatie, nieuwe huisstijl

    Van Meel is allang niet meer het poeliersbedrijf van vroeger. Inmiddels zwaaien Pieters zoons Thomas, Wijnand en Maurits de scepter. Met de nieuwe generatie evolueerde het bedrijf.

    Nieuwe markten worden aangeboord en nieuwe concepten ontwikkeld, zoals een thuisbezorgdienst. Dit was mede aanleiding voor de broers om de positionering samen met Mattmo onder de loep te nemen. Vanuit de nieuw ontwikkelde positionering is een huisstijl ontworpen: een nieuwe visuele identiteit met respect voor het verleden van dit prachtige, ambachtelijke bedrijf. Vanuit dit solide nieuwe fundament worden stap voor stap nieuwe middelen ontwikkeld. Inmiddels is de huisstijl al zichtbaar in de verpakkingen, bedrijfskleding en het wagenpark.

  • Wilt u meer weten?

    neem contact op
    © Mattmo 2018