Introductie

    KIN center for digital innovation

    Visuele identiteit

    Over KIN Center for Digital Innovation

    KIN Center for Digital Innovation (KIN), onderdeel binnen de VU, is hét top wetenschappelijk instituut op het gebied van Digital Innovation, bekend om haar kennis over de mogelijke sociale en lange termijn consequenties van verschillende digitale technologieën. KIN wil een voorbeeld zijn voor NWO aangaande onderzoek in consortia waaruit zowel top onderzoek als maatschappelijke impact voortkomt. Zo helpt KIN organisaties om mogelijkheden van digitalisering te verkennen en de consequenties van het gebruik van digitale technologie te doorgronden. Daarnaast richt KIN Research Instituut zich ook op het vergroten van het bewustzijn van managers rond het ontwikkelen en inzetten van digitale technologie en de (sociale) biedt KIN een realistisch perspectief op het gebruik en impact van digitale technologie.

    De opdracht

    Ontwikkel een merkidentiteit en visuele identiteit voor KIN en schrijf een communicatieplan met middelen en tools die KIN nadrukkelijk positioneert, zowel in- als extern, en de interne cohesie versterken.

    De oplossing

    Samen met de hoogleraar en haar team heeft Mattmo in een aantal strategische sessies de merkidentiteit en de daaruit voortvloeiende visuele identiteit ontwikkeld die past binnen de huisstijl van de VU. Om KIN nadrukkelijker te positioneren, heeft Mattmo een strategie ontwikkeld die gericht is op het zichtbaar maken van de expertise en de kwaliteit van de dienstverlening van KIN als hét top wetenschappelijk instituut op het gebied van Digital Innovation en zichtbaarheid geven aan de maatschappelijk geörienteerde rol van KIN. Vervolgens heeft Mattmo een communicatieplan geschreven voor de in- en externe communicatie inclusief een kalender met middelen en kanalen. In dit plan is ook een PR-plan opgenomen hoe KIN zich nadrukkelijker kan profileren in diverse media zoals in landelijke dagbladen en vakbladen. Bestaande in- en externe middelen zijn gerestyled zoals de website, de newsletters en de social media kanalen en Mattmo heeft tools en middelen toegevoegd waar KIN zich mee kan profileren, de medewerkers trots op zijn en die de medewerkers met elkaar verbindt zoals een brand story, een film en in- en externe KIN Talks.

    De impact

    Met de aangepaste positionering en het ingezette PR-traject is KIN erin geslaagd zich zowel nationaal als internationaal nadrukkelijker te positioneren als hét top wetenschappelijk instituut op het gebied van Digital Innovation. Met een programmamatige inzet van nieuwe tools en middelen, kan KIN haar verhaal vertellen en het bewijs leveren, zowel in- als intern.

     

    Wilt u meer weten?

    neem contact op
    © Mattmo 2024
    free counter